Hvordan skal vi forny Kastruplundgade?
Borgermøde den 18. juni Borgermødet var en del af Tårnby Kommunes arbejde med fornyelsen af Kastruplundgade, hvor de lokale erfaringer spiller en vigtig rolle i det videre arbejde med udviklingen af området. Over 100 borgere, erhvervsdrivende og foreninger var fremmødt og delte deres erfaringer fra Kastruplundgade og idéer og ønsker til, hvordan området kan udvikles i de kommende år. Mange gode dialoger, idéer og forslag Ved hjælp af post-its, tegninger og kortmateriale blev der indsamlet mange forslag og kommentarer om byrummet, gode forhold for fodgængere samt cykel- og biltrafik, grønne området, opholdsmuligheder, erhverv og lokale fællesskaber. (Artiklen fortsætter under videoen) Den videre proces Næste skridt i processen er etablering af en arbejdsgruppe på 20 personer. På borgermødet blev der udtrukket 8 borgere, der havde tilmeldt sig lodtrækningen om en plads i arbejdsgruppen. Arbejdsgruppen vil også bestå af lokalpolitikere, repræsentanter fra erhvervslivet, frivillige organisationer, boligorganisationer, det lokale politi og repræsentanter fra skole- og fritidsområdet. Der vil blive afholdt ét møde i arbejdsgruppen, hvor opgaven bliver at gennemgå alle forslag og idéer, der er indgivet både under borgermødet og via kommunens hjemmeside. Der vil løbende blive informeret om projektet her på siden.