Fra mandag 2. maj skal man bestille tid, når man skal en tur i Servicecentret på Tårnby Rådhus.
Fremover skal man bestille en tid via kommunens hjemmeside, hvis man har brug for at bestille pas, kørekort, sundhedskort eller f.eks. har brug for hjælp til MitID. Det er også muligt at bestille tid ved at ringe til kommunen.
Det nye tiltag sker for at minimere ventetiden, som opstår når mange borgere møder uden forudgående tidsbestilling, og som i løbet af de seneste måneder i perioder har været lang på grund af et stort behov for at få hjælp til MitID.
”Vi indfører tidsbestilling for at spare borgerne for unødig ventetid. Vi oplever, at mange borgere fra både Tårnby og mange andre kommuner kommer til os for at få hjælp, og det giver kø og lang ventetid. Når man i forvejen har bestilt tid via kommunens hjemmeside, vil man undgå den ventetid, man bliver mødt med i dag,” siger Gitte Roking, der er chef for Servicecentret i Tårnby Kommune.