Beboerne på botilbuddet Jershøj/Falhøj er tilfredse med personalet og oplever, at de får hjælp på den måde, de helst vil have det. Og de pårørende oplever, at de har god kontakt til botilbuddet, samt at de får støtte og opbakning fra personalet og ledelsen. Det er nogle af konklusionerne fra en tilfredshedsundersøgelse på botilbuddet, som blev gennemført i foråret.
Undersøgelsen blev iværksat for at undersøge, om kvaliteten af botilbuddet lever op til borgerne og de pårørendes forventninger, og om der var nogle ønsker til, hvordan man kan udvikle botilbuddet. I alt 90 procent af beboerne og 60 procent af de pårørende deltog i tilfredshedsundersøgelsen.
I undersøgelsen fortæller beboerne blandt andet også, at de generelt oplever, at de – via beboermøder – har indflydelse på de ting, der er vigtige for dem. Størstedelen af beboerne er desuden tilfredse med det nuværende aktivitetstilbud på botilbuddet, og personalet støtter beboerne i deres ønsker om at deltage i aktivitetscenteret to gange om ugen.
Dialog om rengøring, egenomsorg og corona-kommunikation
Undersøgelsen peger også på nogle punkter, hvor der er plads til forbedring. Pårørendegruppen ønsker ekstra fokus på rengøring og hjælp til egenomsorg. Dette emne var også et tema til sidste års undersøgelse og er et område, hvor botilbuddet løbende er i dialog med de pårørende for at finde en løsning, der passer både beboerne og deres pårørende.
Undersøgelsen rummede også et ønske fra de pårørende om bedre kommunikation under et corona-udbrud på bostedet. De pårørende oplevede, at de manglede information og ville have ønsket en tættere dialog med ledelsen. Beboerne følte sig til gengæld trygge under isolationsperioden. Kritikken af forløbet er taget til efterretning og vil indgå i den måde, man håndterer kriser fremover.