Opkrævning

Servicecentret forestår opkrævning, rykning og eventuel videresendelse af ubetalte regningskrav og restancer til Gældsstyrelsen (tidligere SKAT)
Tårnby Kommune sender regninger og indbetalingskort via Digital
Post, til din e-boks eller borger.dk.
Hvis du er fritaget for Digital Post, så sender vi det med
postvæsenet.
Virksomheder og foreninger, som har et CVR-nummer, modtager
regninger og indbetalingskort fra kommunen i deres digitale
postkasse på virk.dk.
Hvis du ikke betaler
Sker betalingen ikke rettidigt, vil der bliver fremsendt en
rykkerskrivelse, som koster et ekspeditionsgebyr på kr.
250,-.
Sker betaling fortsat ikke, fremsendes kravet til Gældsstyrelsen
med henblik på tvangsinddrivelse.
Gældsstyrelsens overtagelse af kravet vil medføre yderligere
omkostninger.
Modregning
Umiddelbart efter betalingsfristen er overskredet, vil der som udgangspunkt ske modregning i udbetaling af overskydende skat m.m. samt i børnefamilieydelsen, hvis du skylder institutionsbetaling.
Specielt vedr. ejendomsskat m.m.
Folketinget har besluttet, at tvangsinddrivelse af
fortrinsberettigede restancer med sikkerhed i fast ejendom er en
kommunal opgave.
Det betyder, at det er kommunen selv, der forestår
tvangsinddrivelsen af f.eks. ejendomsskat og
byggesagsgebyrer.
Betales disse krav ikke efter normal rykkerprocedure, vil der blive
berammet en udlægsforretning, hvor der foretages udlæg i ejendommen
for det skyldige beløb. Udlægsforretningen medfører et
underretningsgebyr på kr. 450,- samt en retsafgift på minimum kr.
300,-.
Sker betaling fortsat ikke, vil kravet blive videresendt til
kommunens advokat med henblik på iværksættelse af tvangsauktion
over den pågældende ejendom.
Omkostninger ved at afværge en tvangsauktion er betydelige.
Mit Betalingsoverblik - se oversigt over dit mellemværende med kommunen
Mit Betalingsoverblik giver dig en oversigt over dit eventuelle mellemværende med Tårnby Kommune. Her kan du betale regninger, og du kan tilmelde fremtidige opkrævninger til Betalingsservice. Log på selvbetjeningsløsningen "Mit betalingsoverblik".
Henvendelser
Skal du i kontakt med Servicecentrets opkrævningsteam, er du velkommen til at kontakte os via Digital Post fra din e-boks eller via borger.dk. Du kan alternativt kontakte os pr. telefon 32471183 Mandag - onsdag kl. 8.00 - 10.00, torsdag kl. 9.00 - 11.00 og fredag kl. 8.00 - 10.00.