Del dine kontoudskrifter med kommunen nemmere og mere sikkert via Kontodeling.dk
Når du ansøger om forskellige ydelser hos kommunen, som hjælp til forsørgelse, enkeltydelse, særlig støtte, personligt tillæg eller indskudslån, har vi brug for kontoudskrifter fra alle dine konti, som dokumentation. Nu kan du nemt og sikkert gøre det på Kontodeling.dk.
Hvad er kontodeling.dk? <p>Kontodeling.dk er en digital service, hvor du kan tillade kommunen at få adgang til de kontoudskrifter de skal bruge, direkte fra din bank.</p> <p>Det betyder, at du ikke selv behøver at downloade og sende dokumenterne.</p> <p>Vi får kun lov at se de nødvendige oplysninger og intet andet. </p> <p>Oplysningerne bliver slettet fra Kontodeling, så snart vi har behandlet din ansøgning</p> Sådan bruger du kontodeling <p>Når du skal søge en ydelse, kan du bruge Kontodeling.dk til at sende dine kontoudskrifter til kommunen.</p> <ul> <li>Log ind på Kontodeling.dk med dit MitID.</li> <li>Følg de enkelte trin for at tillade, at kommunen får adgang til dine kontoudskrifter for de sidste tre måneder, fra samtlige konti</li> <li>Dine kontoudskrifter er først delt med kommunen, når du har trikket "fuldfør kontodeling"</li> </ul> <p>Når det er gjort, sendes oplysningerne direkte til kommunen og du behøver ikke gøre mere.</p> <p><a rel="noopener" href="https://kontodeling.dk/help" target="_blank" title="Kontodeling - Hjælp">Se trin-for-trin-vejledning eller se video</a></p> <h4>VÆR OPMÆRKSOM PÅ:</h4> <p>For at vi kan behandle din ansøgning, skal vi bruge kontoudtog fra samtlige konti. Derfor er det vigtigt, at du ikke fravælger konti, når du sender oplysningerne til os. </p> <p>Hvis vi under sagsbehandlingen opdager, at der mangler kontoudtog fra en eller flere konti, så forlænger det sagsbehandlingstiden når vi skal kontakte dig for at få indsendt de manglende dokumenter.</p> Hvis du ikke sender dine kontoudtog <p>Hvis du ikke sender kontoudskrifter i forbindelse med din ansøgning, får du en påmindelse og skal sende dem inden for tre dage. </p> <p>Her kan du se hvordan, du nemt og sikkert kan sende via Kontodeling.dk:</p> <p>Se trin-for-trin-vejledning eller <a rel="noopener" href="https://e-learning.kmd.dk/kontodelingdk/Jeg%20har%20faaet%20en%20anmodning/index.html" target="_blank">se video</a>. </p> <p>Og husk, hvis du ikke indsender de nødvendige oplysninger til kommunen, kan det resultere i en afgørelse om, at du ikke er berettiget til at modtage ydelsen.</p> Hvis du kommer til at afslutte før du har delt det hele <p>Hvis vi har bedt dig om at dele oplysninger i fx en kontrolsag, så skal du kontakte os for at få genåbnet anmodningen.</p> <p>Hvis du medbringer din telefon og MitID, kan der være mulighed for at lave en aftale om at dele dine oplysninger, når du er til møde med din sagsbehandler.</p> <p>Hvis du deler oplysninger i forbindelse med en ansøgning om ydelser, kan du bare starte en ny deling, så du får det hele med.</p> Hvis du fortryder dit samtykke <p>Hvis du ønsker at trække dit samtykke tilbage og hellere vil sende dine kontoudskrifter manuelt, skal du kontakte os.</p> Hvis du ikke har MitID <p>Kontodeling.dk er en digital løsning og virker kun med MitID. Hvis du har behov for at dele oplysninger på en anden måde, skal du kontakte os.</p> <p>MitID er en vigtig brik i sikkerheden, så dine personfølsomme oplysninger er godt beskyttet når du logger på og deler dem gennem Kontodeling.dk</p> <p><a rel="noopener" href="https://www.mitid.dk/sikkerhed/gode-raad-om-sikkerhed/?language=da-dk" target="_blank" title="Sikkerhed med MitID" data-anchor="?language=da-dk">Sikkerhed med MitID</a></p> Sikkerhed med Kontodeling.dk <p>Det er sikkert at bruge Kontodeling.dk</p> <p>Systemet er beskyttet mod uvedkommendes adgang og bliver overvåget for tegn på sikkerhedsbrud som virus eller hackerangreb.</p> <p>Hvis du har brug for hjælp undervejs, eller hvis der opstår problemer, skal du kontakte os.</p>