Vi har fritidsklub og ungdomsklub under samme tag. Børnene i fritidsklubben kommer især fra Skottegårdsskolen.
Om huset
Fritidsklubben har plads til 190 børn. Ungdomsklubben har plads til 90 unge.
Fritidsklubbens børn optages primært fra Skottegårdsskolens 3. klasser, men det er muligt at komme på venteliste ved henvendelse i klubben.
En del af personalet overlapper fra fritids- til ungdomsklub, og der er i alt ansat 8 medarbejdere med forskelligt timetal.
Der tilstræbes en ligelig fordeling på køn og forskellige kompetencer; dog skal personalet helst være pædagogisk uddannet.
Fysiske rammer
Kastrup Juniorklub har til huse i det gamle rådhus i Kastruplundgade.
På første sal er der syværksted og et stort kreaværksted. Desuden er der et musikstudie, et rum til kortrollespil, et samtalerum og et stort computerrum.
I underetagen finder man et område til indendørs sportsaktiviteter, som bordtennis, billard, airhockey, bordfodbold.
Der er en lille have med en grillplads og en asfalt boldbane.
Der er aktiviteter i rollespilsværkstedet og ikke mindst vores lille café, der fungerer som samlingssted.
I cafeen kan man, kontant eller på sit madkort, købe sunde snacks, juice m.m. Det er også her, der hver dag er "efter", et mellemmåltid, der typisk bliver tilbudt omkring kl. 15.00.
Pædagogiske principper, værdier og mål
Pædagogiske principper
I Kastrup Juniorklub er der fokus på både individet og fællesskabet. Aktiviteter og andre tiltag tager udgangspunkt i det enkelte barns udvikling og vilkår.
Vi arbejder efter relationspædagogikken.
Værdier
Vores klub danner gode rammer for positive sociale relationer, der bl.a. indeholder værdier som tryghed, tillid, fordybelse, nysgerrighed, glæde, ejerskab og forståelse for andre.
Mål
Vi møder børnene, hvor de er. Derved kan vi sammen med dem skabe det udviklingsrum, der matcher deres behov og støtte dem i deres videre udvikling socialt og individuelt.
Vores klub danner gode rammer for positive sociale relationer, der bl.a. indeholder værdier som tryghed, tillid, fordybelse, nysgerrighed, glæde, ejerskab og forståelse for andre.
Tilsyn
Det opfølgende tilsyn indeholder en status beskrivelse fra lederen. I status skal lederen redegøre for, hvordan man har arbejdet med de arbejdspunkter og udviklingspunkter, der blev besluttet ved sidste tilsyn.
Tilsynet afsluttes med en vurdering og forvaltningens kommentar.