Respekten for den enkelte er en grundlæggende værdi, der skal være kendetegnet for dagligdagen. Der skal være plads til børnene og deres forskellige forudsætninger de har med sig. Børnene skal mødes med udfordringer, krav og forventninger hvor der tages hensyn til og vises respekt og omsorg for det enkelte barn og fællesskabet. Ikke mindst værdier der bygger på værdien som livslyst og livsmod. Det mener vi, er nogle af grundpillerne for at skabe et godt børneliv. Hos os betyder et godt børneliv, at alle børn bliver mødt med Anerkendelse for den enkelte Rummelighed Læring, trivsels, udvikling, omsorg og dannelse. Vi inkluderer børnene i deres hverdag, de skal have indflydelse på det, der sker omkring dem. Vi skaber pædagogiske rammer i hverdagen der bidrager til børnenes fantasi samt rammer der gør børnene nysgerrige, aktive og videbegærlige. Vi støtter børnene i deres udvikling af selvstændighed, så de kan fungere alene og i sociale sammenhæng. Vi er et integreret hus, der giver mulighed for at børnene kan møde andre børn på mange forskellige alderstrin. Vi har en vision og ønske om at når børnene forlader institutionen, skal de have udviklet en tro på egne evner og færdigheder. Pædagogisk mål Pædagogisk er målet med vores struktur at skabe ro, plads og mulighed for nærvær og fordybelse, set ud fra et børneperspektiv, med afsæt i de nye styrkede læreplaner. Vi er særlig stolte af vores kommunikation og overlevering mellem vuggestuen og børnehaven. Vi har fokus på at skabe børnefællesskaber, opfølgning på selvhjulpenhed og understøtte børnenes trivsel, udvikling og dannelse og skabe læring og muligheder for at alle børn får et godt børneliv. Vi arbejder med at se hvert enkelt barn som en del af hele børnegruppen ved blandt andet at arbejde med ugeplaner, gruppedage, projekter og i teams på tværs i afdelingerne. Børn og personaler deles over det meste af dagen i mindre grupper, hvor forskellige aktiviteter tilrettelægges efter børnenes alder og udvikling, som udgangspunkt mest uden for. Vi bruger udearealer i og uden for institutionen som læringsmiljøer hvor legen og naturen inspirerer til fællesskaber, fantasi, læring udvikling og dannelse.