Du betaler for at få hentet dit affald, der hvor du bor, og for at kunne aflevere dit affald på de lokale genbrugspladser.
Hvad betaler jeg for? Du betaler for at få hentet dit restaffald og genanvendeligt affald, hvor du bor, og for at kunne aflevere affald på de lokale genbrugspladser. Du betaler via din ejendomsskattebillet.  Du betaler fx gebyr for, at Vi henter dit rest- og madaffald Vi henter dit genanvendelige affald, fx papir, glas, plast og metal Du kan aflevere dit affald på de lokale genbrugspladser Vi administrerer din affaldsordning. Se gebyrbladet for 2025 (pdf) Sådan udregner vi gebyrer Dine gebyrer afhænger af din ejendom og din affaldsordning. Bor du i et almindeligt parcelhus, betaler du i 2025 fx årligt gebyrer for Administration: 280 kroner Genbrugsplads: 1.240 kroner At vi henter dit genanvendelige affald: 2.170 kroner At vi henter dit restaffald hver uge: 1.660 kroner. Nyt producentansvar kan påvirke affaldsgebyret Fra den 1. oktober 2025 træder nye regler i kraft, hvor ansvaret – og omkostningerne – for håndtering af emballageaffald overgår til producenterne. Det betyder, at virksomheder, som bringer produkter på markedet i emballage, fremover selv skal betale for indsamling og behandling af emballageaffaldet. Du kan se en oversigt over de forventede omkostninger for 4. kvartal 2025 her (pdf)