Fejl på Jobnet giver problemer med joblog

Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering oplyser, at der er problemer med Jobnet.

31.03.2017

Styrelsen skriver til kommunen, at der har været  tekniske problemer Jobnet d. 30. marts, så man har været nødt til lukke for Jobnet.  Disse problemer er løst nu og der er genåbnet for Jobnet.

Styrelsen har under lukningen sørget for at tjekke jobforslag for borgere, der har haft frist på de dage, hvor der har været lukket. Der er også sørget for, at borgere med frist for selvbooking ikke er blevet afmeldt, hvis  de havde frist de dage, hvor der var lukket.

Efter genåbning har styrelsen konstateret, at antallet af borgere, der bliver berørt at fejlen, hvor man bliver umotiveret logget af Jobnet, er steget markant. Alle ressourcer hos it-leverandørerne arbejder på at få fejlen løst.

Det betyder, at borgerne efter sidste weekendens release midlertidigt har svært ved at kunne efterleve kravene til at oprette joblogs. Når fejlen er løst, skal borgeren registre de jobs, der er søgt i den periode, hvor det ikke har været muligt at registrere jobsøgning i jobloggen.

Styrelsen orienterer KL og Danske A-kasser om denne tekniske fejl.

Fejlen er beskrevet på http://www.dfdg.dk/, hvor status bliver løbende opdateret.

×

Cookie info